Predaj značky Volvo v októbri vzrástol o 10 %
Od januára do októbra 2023 spoločnosť predala celkovo 569 019 vozidiel, čo predstavuje 18 % nárast v porovnaní s rovnakým obdobím roku 2022.
V októbri tvorili elektrifikované modely Volvo Recharge s celkom elektrickým alebo plug-in hybridným pohonom 36 % všetkých predaných vozidiel spoločnosti Volvo Cars na celom svete. Predaj plne elektrických vozidiel medziročne vzrástol o 29 % a tvoril 18 % z celkového predaja značky, čo je nárast z 12 % v októbri 2022.
V samotnej Európe sa predaj zvýšil na 24 892 vozidiel, čo je o 13 % viac ako v októbri minulého roka. V tomto regióne tvorili elektrifikované vozidlá Recharge 55 % celkového predaja v tomto mesiaci.
Októbrový predaj vozidiel Volvo v USA vzrástol medziročne o 19 % s celkovým počtom predaných vozidiel 11 296. V októbri bol v USA zaznamenaný 49% nárast predaja plne elektrických vozidiel, pričom modely Recharge mali 27% podiel na celkovom predaji vozidiel Volvo.
Krivka predaja v Číne zostala v októbri v porovnaní s týmto mesiacom minulého roka nezmenená, pričom sa predalo celkovo 15 041 vozidiel. Predaj vozidiel Recharge však vzrástol o 27 %.
V októbri sa najpredávanejším modelom značky stalo Volvo XC60 s celkovým počtom 20 212 predaných vozidiel (2022: 17 531), nasledované modelom Volvo XC40, ktorého sa predalo celkovo 17 022 kusov (2022: 14 883), a modelom Volvo XC90 s počtom 7 961 predaných vozidiel (2022: 7 651).
Zdroj: VCCR