Predaj značky Volvo v apríli vzrástol o 10 %
V apríli tvorili elektrifikované modely Recharge s plne elektrickým alebo plug-in hybridným pohonom 40 % všetkých predaných vozidiel Volvo na celom svete. V tomto prípade si plne elektrické vozidlá pripísali 17 % podiel na predaji. V období od januára do apríla predala spoločnosť Volvo 214 914 vozidiel, čo predstavuje medziročný nárast predaja o 10 %.
Výkony boli obzvlášť silné v Európe a Číne
.V Európe sa v apríli predalo celkovo 20 804 vozidiel. V porovnaní s predchádzajúcim rokom to predstavuje nárast o 5 %. Modely na dobíjanie sa na celkovom predaji v tomto regióne podieľali 63 %.
V Číne bol zaznamenaný 46% nárast predaja v porovnaní s aprilom minulého roka, keď sa predalo 12 543 vozidiel.
Predaj modelového radu Recharge zaznamenal 86% nárast a tvoril 10% celkového predaja značky Volvo v Číne.
V USA sa počas apríla, keď sa predalo 9 611 vozidiel, predaj znížil o 4 %. Modely Recharge tvorili 31 % celkového predaja v tomto regióne.
Najpredávanejším modelom je XC60
V apríli bolo najpredávanejším modelom Volvo XC60 s celkovým počtom 16 658 predaných kusov (2022: 14 952), nasledovalo Volvo XC40 s celkovým počtom 13 740 predaných kusov (2022: 13 876) a Volvo XC90 s celkovým počtom 8 179 predaných kusov (2022: 8 208).
Za celý rok 2022 dosiahla spoločnosť Volvo Car Group prevádzkový zisk (EBIT) vo výške 22,3 miliardy švédskych korún. Tržby v roku 2022 dosiahli 330,1 miliardy švédskych korún, pričom sa celosvetovo predalo 615 121 vozidiel.
Zdroj: VCCR