Nové plne elektrické prémiové MPV EM90 rozširuje portfólio značky Volvo o nový segment
Volvo EM90 dokazuje silnú schopnosť značky inovovať a pozitívne reagovať na konkrétne požiadavky trhu. Segment viacúčelových vozidiel (MPV) sa v posledných rokoch teší značnej popularite, najmä v mnohých častiach Ázie. To je jeden z niekoľkých dôvodov, prečo bude model EM90 uvedený na prvý trh v Číne, ktorá predstavuje najväčší automobilový trh na svete.
Po predstavení plne elektrického malého SUV EX30, ktoré už stihlo získať niekoľko ocenení, začiatkom tohto roka spoločnosť Volvo uvádza v rýchlom slede druhý model, ktorý rozšíri jej produktové portfólio. EX30 aj EM90 pomôžu spoločnosti Volvo osloviť nové skupiny zákazníkov a pokryť väčšiu časť svetového automobilového trhu, s čím súvisí aj zvýšenie zisku.
Okrem toho Volvo EM90 posilňuje záväzok automobilky stať sa do roku 2030 výrobcom plne elektrických vozidiel. To znamená, že v priebehu niekoľkých nasledujúcich rokov uvedie Volvo na trh celú rodinu nových plne elektrických vozidiel, ktoré zákazníkom poskytnú všetko, čo očakávajú od značky Volvo, s nulovými emisiami vo výfukových plynoch.
Vďaka tomuto novému portfóliu bude Volvo do roku 2030 ponúkať nielen plne elektrické vozidlá ako súčasť predaja nových vozidiel, čo je dôležitou súčasťou záväzku spoločnosti k udržateľnosti, ale zároveň sa posunie ďalej na ceste k ziskovému rastu a vedúcemu postaveniu v oblasti udržateľnej mobility.
"S modelom EM90 vstupujeme do nového vzrušujúceho segmentu elektrických MPV s dedičstvom a vedúcou pozíciou spoločnosti Volvo Cars," povedal Jim Rowan, generálny riaditeľ spoločnosti Volvo Cars. "Tento model nám umožňuje uspokojiť nový dopyt na trhu, ktorého potenciál sme doteraz neprebádali, a zároveň prilákať k značke Volvo nové typy zákazníkov," dodal.
Aj keď je segment MPV pre Volvo stále nový, pokiaľ ide o praktické riešenia a všestrannosť, je to oblasť, v ktorej sa cíti ako doma. Pravdou je, že napríklad Volvo Duett bolo špeciálne vyvinuté ako praktické a priestranné vozidlo už v roku 1953, teda mnoho rokov pred vznikom segmentu MPV.
Duett, ktorý predstavuje jeden z vrcholov bohatej tradície značky a tento rok oslavuje 70. narodeniny, je stále jedným z najvyhľadávanejších modelov zberateľov a fanúšikov značky. Bol to obľúbený rodinný a zároveň firemný automobil nielen v Škandinávii, ale aj v Spojených štátoch. V neskorších rokoch sa Duett stal inšpiráciou pre svetoznámy súrodý modelový rad kombi a stal sa aj dôležitým zdrojom inšpirácie pre dizajnérov pracujúcich na modelu EM90.
Či už ste potrebovali praktické vozidlo pre svoje podnikanie, alebo ste chceli priestranné rodinné vozidlo, v ktorom by ste mohli spať pri kempovaní, Duett bol ideálnym riešením pre širokú škálu ďalších požiadaviek. Koniec koncov, jeho názov naznačuje, že ide o dve autá v jednom.
Nový dôležitý segment
Volvo EM90 predstavuje dôležitý prírastok do rodiny plne elektrických vozidiel, ktorý podporí jeho pozíciu jednej z najrýchlejšie rastúcich značiek v segmente prémiových čisto elektrických vozidiel. Hoci je segment MPV v Číne v súčasnosti pomerne malý, je rozhodne dôležitý. Rovnako ako Duett, aj prémiové MPV EM90 slúži zákazníkom na dva účely.
Keď sa toto vozidlo nepoužíva na rodinné výlety, môže fungovať aj ako manažérske vozidlo, ktoré ponúka mimoriadne pohodlný interiér na stretnutia alebo obchodné hovory. Skrátka, ak zákazníci hľadajú bezpečné, priestranné, praktické a pohodlné prémiové vozidlo, Volvo EM90 je novou vzrušujúcou možnosťou.
Volvo EM90 sa najskôr predstaví v Číne, kde sú už k dispozícii predbežné objednávky.
Zdroj: VCCR